Lampe

« Bibibibi » (numérotée)

Ingo Maurer

Année 1982

Ingo Maurer

Etat: Neuf

Prix sur demande

 

INFORMATION

Description:
Ingo Maurer originally designed the Bibibi as a wedding present for a couple of friends. The paws came from a plastic stork he had seen at Woolworth’s. The storks had all been sold, only one pair of legs was left without a bust. The salesgirl refused to sell him the incomplete product. The new table lamp was so successful that he had a limited and numbered series produced, before the Bibibibi was finally included in the collection as a full member. It has been available for 30 years now.The white porcelain plate reverberates light (without dazzling) and can be used to place small but important objects. N° 319 / 500

A l’origine, Ingo Maurer conçut la Bibibibi pour le cadeau de mariage d’un couple d’amis. Les pattes provenaient d’une cigogne en plastique qu’il avait vu chez Woolworth. Les cigognes avaient été toutes vendues, seule restait une paire de patte sans buste. La vendeuse refusa de lui vendre le produit incomplet. La nouvelle lampe de table eut un tel succès qu’il en fit produire une série limitée et numérotée, avant que la Bibibibi ne fasse définitivement partie de la collection comme membre à part entière. Elle est disponible depuis maintenant 30 ans. L’assiette en porcelaine blanche réverbère la lumière (sans éblouir) et peut servir pour déposer des petits mais importants objets. N° 319 / 500

DÉTAILS TECHNIQUES :
Couleur : Blanc / Rouge / Noir
Finition : Porcelaine / Metal / Plastique / Plume
Dimensions : D 30cm x H 55cm
Poids:  2 kg

Ingo Maurer:
Ingo Maurer is a German industrial designer known for his lamps and conceptual lighting objects. Born on May 12, 1932 on the island of Reichenau in Germany, he studied graphic design in Munich. After being self-employed in the United States, Maurer returned to Germany and founded Ingo Maurer GmbH, a company that develops and produces lamps that he himself designed. Throughout the 1980s, Maurer gained a reputation for his innovative lighting systems such as YaYaHo, for which he connected two metal ropes with a series of adjustable lighting fixtures equipped with halogen lamps. Maurer’s interest is not limited to the source of light, he is also interested in its reflection; for his first solo exhibition in 1989 at the Fondation Cartier pour l’Art Contemporain, he assembled complex lighting systems that were not intended for mass production and focused on reflective liquid surfaces to create subtle ambiences. Solo exhibitions have taken place in museums, including the Stedelijk Museum in Amsterdam in 1993 and the Cooper Hewitt Museum in New York in 2007. He is the recipient of, among others, the Compasso d’Oro in 2011. Ingo Maurer has been designing exceptional lamps, lighting systems and works of art since the mid-1960s, which he produces as an entrepreneur in his own company and distributes internationally. For this reason we have no reason to compromise when it comes to turning our own ideas into reality. Since the beginning of his activity as a designer and entrepreneur, Ingo Maurer has been working closely with photographers who capture his lamps and projects. In the 1960s it was Angelika von Mutius, later Christof Piepenstock and for some years now mainly Tom Vack.

Ingo Maurer est un designer industriel allemand connu pour ses lampes et ses objets de lumière conceptuels. Né le 12 mai 1932 sur l’île de Reichenau en Allemagne, il étudie le design graphique à Munich. Après avoir été indépendant aux États-Unis, Maurer retourne en Allemagne et fonde Ingo Maurer GmbH, une société qui développe et produit des lampes qu’il a lui-même conçues. Tout au long des années 1980, Maurer se forge une réputation grâce à ses systèmes d’éclairage innovants comme YaYaHo, pour lequel il relie deux cordes en métal avec une série de dispositifs d’éclairage réglables munis de lampes halogènes. L’intérêt de Maurer ne se limite pas à la source de lumière, il s’intéresse également à son reflet ; pour sa première exposition solo en 1989 à la Fondation Cartier pour l’Art Contemporain, il assemble des systèmes d’éclairage complexes qui ne sont pas destinés à la production de masse et se concentre sur les surfaces liquides réfléchissantes pour créer des ambiances subtiles. Des expositions solo ont lieu dans des musées, notamment au Stedelijk Museum d’Amsterdam en 1993 et au Cooper Hewitt Museum de New York en 2007. Il reçoit, entre autres, le Compasso d’Oro en 2011. Ingo Maurer conçoit depuis le milieu des années 60 des lampes exceptionnelles, des systèmes d’éclairage et des oeuvres qu’il produit comme entrepreneur dans sa propre entreprise et distribue à l’échelle internationale. Pour cette raison, rien ne nous empêche de concrétiser nos propres idées sans faire de compromis. Depuis le début de son activité en tant que designer et entrepreneur, Ingo Maurer travaille en étroite collaboration avec des photographes qui mettent enimages ses lampes et ses projets. Dans les années 60, il s’agissait d’Angelika von Mutius, plus tard de Christof Piepenstock et depuis maintenant quelques années de principalement Tom Vack.