Console « Feluca » 

Andée Putman

Année 2007

Poltrona Frau

Etat: Neuf

Prix sur demande

 

INFORMATION

Description:
Console Feluca by Poltrona Frau: Graceful design and feminine lines for the small make-up table. The shell is made of lacquered MDF with embossed scratch-resistant lacquer in milk or sand tones. Polyurethane foam padding for the outer parts of the upper and lower shell. The feet, made of stainless steel sheet, are entirely handcrafted. 

Consolle Feluca de Poltrona Frau: Design gracieux et lignes féminines pour la petite table de maquillage. La coque est en MDF laqué, avec laque gaufrée anti-rayures dans les tons lait ou sable. Rembourrage en mousse de polyuréthane pour les parties extérieures de la coque supérieure et inférieure. Les pieds, en tôle d’acier inox, sont entièrement façonnés à la main.

DÉTAILS TECHNIQUES :
Couleur : Rouge Antique
Finition : MDF / Cuir / Inox
Dimensions : L 120cm x I 42cm x H 79cm

Andrée Putman
Andrée Putman has made a name for herself through major design projects, such as the Morgans Hotel in New York and the interior of the Concorde supersonic aircraft. Born in 1925, she comes from a rich and traditional family. At the age of 15, much to the displeasure of her parents, Andrée emptied her luxurious room and chose as furniture only an iron bed and a chair; for the decoration, a poster by the Catalan artist Miró. The germ of simplicity that would guide her whole life and work was born and can be summed up in the following sentence by the designer herself: « Of course, style and money have nothing to do with each other. Good design is pure and simple ». She created her company Ecart International and devoted herself to her passion for interior design. She reissues furniture from the 1930s: Robert Mallet-Stevens, Eileen Gray, Pierre Chareau are rediscovered thanks to her. At the beginning of the 1980s, America took an interest in her as an interior designer.

Andrée Putman s’est fait connaître grâce à de grands projets de design, comme l’hôtel Morgans à New York et l’intérieur de l’avion supersonique Concorde. Née en 1925, issue d’une famille riche et traditionnelle. À l’âge de 15 ans, au grand dam de ses parents, Andrée vide sa chambre luxueuse et ne choisit comme mobilier qu’un lit en fer et une chaise ; pour la décoration, une affiche de l’artiste catalan Miró. Le germe de la simplicité qui allait guider toute sa vie et son travail, était né et peut être résumé dans la phrase suivante par la créatrice elle-même : « Bien sûr, le style et l’argent n’ont rien à voir l’un avec l’autre. Un bon design est pur et simple ». Elle crée sa société Ecart International et s’adonne à sa passion pour la décoration intérieure. Elle réédite des meubles des années 1930 : Robert Mallet-Stevens, Eileen Gray, Pierre Chareau sont redécouverts grâce à elle. Au début des années 1980, l’Amérique s’intéresse à elle en tant qu’architecte d’intérieur.