Bol

« White Ceramic Bowl »

Lorenzo Damiani

Année 2007

Cappellini

Etat: Neuf

Prix sur demande

 

INFORMATION

Description:

This beautiful white ceramic bowl looks like crumpled paper.

Ce magnifique bol en céramique blanche, ressemble à du papier froissé.

DÉTAILS TECHNIQUES :
Couleur : Blanc
Finition : Céramique
Dimensions : L 40cm x H 20cm

Lorenzo Damiani:

The Milan Triennale – Design Museum, as part of the cycle of exhibitions dedicated to contemporary Italian design, is organising Lorenzo Damiani’s exhibition « Ma dove sono finiti gli inventori? » in the CreativeSet space. Eighteen projects are on display, two of which have never been shown before, documenting the artist’s creative universe. Damiani’s art is deeply surprising: a footstool sucks dust from the floor, an outdoor chair has a structure made of hydraulic hoses, a small table also acts as a fan. Waste becomes the soul of his works: the remains of glass processing become the basic elements of unique pieces, while sawdust from carpentry work becomes the seat of a new chair model. His art is also reflected in the design of the exhibition, where the limits of the space have been forced and a new atmosphere has been created.Lorenzo Damiani’s education took place at the Politecnico di Milano, where he graduated as an architect in 1972; he then went on to obtain a master’s degree in industrial design at the Scuola Politecnica di Design. His originality has already been recognised on several occasions with the award of three editions of the Compasso d’Oro, the Good Design Award and the Youg&Design. He has also presented two other exhibitions: « Il doppio sensosenso delle cose », at the Fiera di Milano in 2003, and « In-Coerenza », at the Otto Gallery in Bologna in 2004. The Flex and OnlyOne projects are part of the Design section of the Chicago Museum’s permanent collection.

La Triennale de Milan – Musée du Design, dans le cadre du cycle d’expositions consacré au design italien contemporain, organise l’exposition de Lorenzo Damiani « Ma dove sono finiti gli inventori ? » dans l’espace CreativeSet. Dix-huit projets sont exposés, dont deux n’ont jamais été montrés auparavant, documentant l’univers créatif de l’artiste. L’art de Damiani étonne profondément : un pouf aspire la poussière du sol, un fauteuil d’extérieur a une structure faite de tuyaux hydrauliques, une petite table fait également office de ventilateur. Les déchets deviennent l’âme de ses œuvres : les restes de la transformation du verre deviennent les éléments de base de pièces uniques, tandis que la sciure issue des travaux de menuiserie devient le siège d’un nouveau modèle de chaise. Son art se retrouve également dans la conception de l’exposition, où les limites de l’espace ont été forcées et où une nouvelle ambiance a été créée.La formation de Lorenzo Damiani s’est déroulée à l’école polytechnique de Milan, où il a obtenu son diplôme d’architecte en 1972 ; il a ensuite obtenu une maîtrise en design industriel à la Scuola Politecnica di Design. Son originalité a déjà été reconnue à plusieurs reprises avec la récompense à trois éditions du Compasso d’Oro, du Good Design Arward et du Youg&Design. En outre, il a également présenté deux autres expositions : « Il doppio sensosenso delle cose », à la Fiera di Milano en 2003, et « In-Coerenza », à la galerie Otto de Bologne en 2004. Les projets Flex et OnlyOne font partie de la section Design de la collection permanente du musée de Chicago.